Onze methodiek
Met een zelf ontwikkelde werkwijze, die we onze methodiek noemen, werken we iedere dag aan en met onze klanten. Onze methodiek bestaat uit vier stappen waarmee we procesmatig werken aan het bouwen van een digitale leadmachine. Een gestructureerde aanpak die bewezen werkt.

Methodisch werken

Door te werken met een vaste methodiek zorgen we voor een overzichtelijk en inzichtelijk proces. Zo zijn de stappen en doelen helder en kunnen we inspelen op marktontwikkelingen. Doordat we op een gestructureerde manier werken geeft het ons en onze klanten continu inzicht in waar we staan en wat we doen. Samen met de klant werken we aan groei van resultaten en kennis. Onze methodiek bestaat uit vier hoofdstappen: Insights, Strategie, Implementatie en Optimalisatie. Wij geloven dat dit hét proces is om een digitale leadmachine te bouwen en bedrijven te laten groeien.

Nieuwsgierig naar wat deze stappen betekenen? We leggen het je graag uit.

methodiek-uitleg-cro
insights-fase

Insights

De basis van al onze samenwerkingen zijn de Insights. We verwerken alle beschikbare interne en externe data om een totaalbeeld te krijgen van de markt en de potentie. Wij zorgen dat onze klanten groeien door middel van Demand-Driven Marketing. Dit is een marketingmethode gebaseerd op het aanbieden van de vraag van de doelgroep. Ons zusterbedrijf, Trendata, heeft een market intelligence platform waarmee unieke real-time inzichten in markttrends en klantbehoeften kunnen worden weergegeven. Deze inzichten bieden ons de mogelijkheid om met een dashboard de exacte marktvraag en behoeften van de doelgroep van onze klanten in kaart te brengen. 

Natuurlijk is de interne data ook van belang, zoals de huidige bedrijfsstrategie, bezoekersaantallen, leads en omzet. Deze schetst kaders voor de samenwerking, geeft inzichten over waar de kansen liggen en een beeld van de huidige situatie. Samen bespreken we de interessante uitkomsten, bekijken we waar de hoogste relevantie is en hoe we deze kunnen inzetten in onze marketing strategie. 

strategie-fase

Strategie

Nadat we een compleet beeld hebben gemaakt van de markt is het tijd om de marktpotentie te gaan benutten. Maar hoe zetten we deze inzichten om in daadwerkelijke strategieën en resultaat? Doordat we samen met de klant de belangrijkste marktvraag en hoogste relevantie in kaart hebben gebracht, kunnen we dit gebruiken als input. Denk aan een bepaald assortiment wat (nog) niet wordt aangeboden of bepaalde diensten die niet volledig genoeg zijn. Omdat we weten wat de omvang van de marktvraag is, zijn we in staat een business case te maken die overeenkomt met de werkelijkheid. Hiermee toetsen we de potentie van de campagnes. We kijken natuurlijk naar je bestaande proposities, maar brengen ook je concurrenten in kaart. 

Op basis van al deze inzichten bepalen we welke content strategie we gaan toepassen en op welke kanalen we zichtbaar moeten zijn. Hierin bespreken we ook op welke informatie en koopbehoefte we gaan inspelen en hoe we de relevante vraag van de markt gaan afvangen. 

implementatie-fase

Implementatie

Wanneer de strategie is bepaald, maken we gebruik van de verschillende marketing specialisten binnen New Media. Afhankelijk van de besproken strategie sluiten we performance-, conversie-optimalisatie- of SEO specialisten toe aan het team. Ook kijken we of er externe hulp nodig is, zoals webbouwers of designers. 

De basis van de implementatie begint met het meetbaar maken van onze marketinginspanningen. We zorgen ervoor dat je website en CRM compleet meetbaar is. Hierin kijken we bijvoorbeeld naar hoeveel bezoekers je hebt, waar ze vandaan komen en hoeveel over gaan tot conversie. Door dit meetbaar te maken hebben we inzicht in de complete funnel en kunnen we sturen op groei.

Om bezoekers naar de website te genereren, beginnen we altijd met het verhogen van de online vindbaarheid. Aan meer dan 80% van de aankopen of beslissingen gaat een online oriëntatie vooraf. Het doel is om bij deze online oriëntatie vindbaar te zijn. Hiervoor richten we advertentiecampagnes in op zoekmachines zoals Google. In overleg schrijven we advertentieteksten en bepalen we de juiste biedstrategie aan de hand van onze eerder gemaakte business case.

Afhankelijk van de gekozen kanaalstrategie en de doelgroep kijken we ook naar vindbaar- en zichtbaarheid op bijvoorbeeld LinkedIn en Meta (Facebook / Instagram). Omdat we de totale funnel continu meten, analyseren we niet alleen de prestaties van de campagnes, maar ook het gedrag van de websitebezoekers. We kijken naar wat ze interessant vinden, waar ze afhaken, en nog belangrijker: waar ze converteren. Deze inzichten zorgen vervolgens weer voor input voor de campagnes maar ook om je website te optimaliseren. Dit meten en optimaliseren we continu en per campagne, om de juiste gefundeerde keuzes te kunnen maken voor verdere groei.

Optimalisatie-fase

Optimalisatie

Doordat we de complete funnel van online oriëntatie naar websitebezoek tot aan lead in kaart hebben, zijn we in staat de voortgang en resultaten continu te volgen. We bespreken dit wekelijks en kijken of de campagnes volgens de business case lopen. Krijgen we de verwachte bezoekers? Voldoet de kwaliteit van de bezoekers? Converteren ze? En waar zien we kansen?

Dit is een continu proces waarbij we kijken of campagnes geoptimaliseerd kunnen worden door de bijvoorbeeld de biedstrategie aan te passen. We kijken ook of we de juiste kanalen inzetten om de doelgroep te bereiken en of de customer journey van de bezoeker op je website verloopt zoals gewenst. Door middel van testen en evalueren kijken we samen met de klant naar de performance en of we de marktvraag optimaal benutten. Zo blijven we werken aan een gezonde business case en behalen we een schaalbare en voorspelbare groei. 

Maak kennis met ons team

Inzicht in groei.

Waar zitten mijn groeikansen? Hoe kan ik mijn product of service digitaal onder de aandacht brengen? Enkele vragen die onze business experts graag beantwoorden. Bereik ons via e-mail, telefoon of vul ons formulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een kennismaking.