Brookhuis
40% meer conversies door campagne optimalisatie.

Het verhaal van Brookhuis

Brookhuis is een van de grootste rijscholen in de regio Twente. Wat in 1963 begon als een eenmansrijschool, is uitgegroeid tot een toonaangevende verkeersschool met meer dan 30 rijinstructeurs en 60+ lesvoertuigen. Dankzij een doelgerichte lesmethode en ervaren instructeurs zorgt Brookhuis voor effectieve rijopleidingen, zodat nieuwe bestuurders veilig en zelfverzekerd op weg kunnen.

Insights

De marktvraag in kaart

New Media en Brookhuis hebben al jarenlang een intensieve samenwerking. Sinds 2014 werken we aan de online groei van Brookhuis. Door deze groei zagen we dat de website toe was aan meer gebruiksvriendelijkheid en meer mogelijkheden voor conversie optimalisatie. Daarnaast hadden we de wens om de website Demand-Driven in te richten, op basis van de totale marktvraag van de doelgroep van Brookhuis. Dit was de uitgelezen kans om een nieuwe stap in onze samenwerking te zetten. Samen met ons zusterbedrijf, Trendata, hebben we de huidige marktvraag van Brookhuis in kaart gebracht. Hierin lag de focus op het verzamelen van de volledige marktvraag rondom het behalen van je rijbewijs voor: auto, scooter, motor, aanhanger, vaarbewijs.

De resultaten van het dashboard van Trendata zijn vervolgens besproken met het team van Brookhuis. Hierin hebben we op basis van de data onze strategische keuzes gemaakt en de meest relevante onderwerpen verzameld.

brookhuis-auto-rijden

Strategie

Van data naar wireframes

Aan de hand van de volledige marktvraag van Brookhuis zijn we gestart met het kijken naar de meest interessante topics.

“We zagen in de dashboarding dat er veel vraag was naar onderwerpen die te maken hadden met ‘wanneer mag ik beginnen met rijles? en wat betekent code 80 op je rijbewijs?. Oriëntatiegedrag naar alles omtrent het autorijden en rijbewijs. Hierdoor besloten we een kennisportaal op te zetten waarin we alle vragen overzichtelijk konden beantwoorden en ook een basis zetten voor onze SEO-strategie.” – Jochem Wissink, Performance en SEO marketeer. 

Nadat de website schematisch was opgebouwd door middel van ons demand-driven canvas, heeft Berta Ilo, CRO marketeer, een start gemaakt met het ontwikkelen van wireframes.

 “Een wireframe is eigenlijk een schets van hoe de website moet worden opgebouwd. Hierin gaat het niet over design, maar wel over de functionaliteit en doorstroom van de bezoekers. Op basis van de inzichten van Trendata hebben we samen met Brookhuis de hele website van begin tot eind opgezet in wireframes, zodat de website ontwikkelaar ermee aan de slag kon.” – Berta.

Implementatie

Contentcreatie

De website ontwikkelaar is vervolgens aan de slag gegaan om de wireframes om te zetten in een nieuwe website. Wij zijn begonnen met het inrichten van het kennisportaal. Het kennisportaal werd al snel rijles wiki genoemd. Om Brookhuis te ondersteunen in het schrijven van alle nieuwe pagina’s heeft Nienke de Boer, Content specialist bij New Media, tijdelijk het team ondersteund. Hiermee konden we de kennis van Brookhuis combineren met de kennis over content die we zelf in huis hebben. 

Ik heb samen met Brookhuis de nieuwe teksten geschreven en gekeken hoe we de pagina’s niet alleen goed konden laten scoren op Google, maar ook de bezoeker precies de juiste informatie zouden aanbieden. We hebben alle onderwerpen ondergebracht in clusters, waardoor we overzichtelijk konden aangeven welke informatie nodig was om de tekst te schrijven. Dit hebben we intern bij Brookhuis uitgezet.”  – Nienke. 

De inzichten van Trendata gaven ons unieke inzichten, waardoor we tijdens de bouw van de website besloten hebben de korte termijn kansen in te richten. Met de nieuwe kennis en data is Jochem begonnen met het uitbreiden van de keywords en biedstrategie binnen Google Ads. Met deze inzichten konden we op korte termijn uitzonderlijk goede resultaten halen. We richtte onze campagnes in op de actuele marktvraag, waardoor we meteen 40% meer conversies hadden gehaald ten opzichte van het jaar daarvoor.

Optimalisatie

De juiste doelgroep bereiken

De nieuwe website van Brookhuis is in juni 2024 officieel gelanceerd. De performance van de site wordt nauw gemonitord, zodat we ons de komende tijd kunnen focussen op het halen van onze doelstellingen en het optimaliseren van campagnes en content. Om de week bespreken we met het marketingteam van Brookhuis de prestaties van de online campagnes, de conversieratio’s en de funnel van de websitebezoekers. Tijdens dit overleg bepalen we welke keuzes gemaakt moeten worden voor een nog beter resultaat. Met onze nauwe samenwerking blijven we bouwen aan het online succes van Brookhuis. 

Partners

Toekomst

In de toekomst blijven we werken aan het optimaliseren van de campagnes en de rijles wiki om de vindbaarheid te vergroten en nieuwe en huidige bestuurders van informatie te voorzien. Natuurlijk blijven we ook bezig met het verbeteren van de conversie optimalisatie van de website. 

“Nu de website van Brookhuis staat, kunnen we verder gaan bouwen aan de online leadmachine.” – Berta.

“We willen het kennisportaal verder optimaliseren om het organische verkeer te vergroten. Ook onderzoeken we de mogelijkheid om onze kanaalstrategie uit te breiden naar platforms zoals TikTok, om de jongere doelgroep beter te bereiken.” – Jochem. 

De samenwerking tussen Brookhuis en New Media blijft zich ontwikkelen, met als doel de rijschool nog sterker te positioneren in de digitale markt.

Het team van experts voor Brookhuis

Inzicht in groei.

Waar zitten mijn groeikansen? Hoe kan ik mijn product of service digitaal onder de aandacht brengen? Enkele vragen die onze business experts graag beantwoorden. Bereik ons via e-mail, telefoon of vul ons formulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een kennismaking.